Scholen

CREATIEF WERKEN EN DIGITALE VAARDIGHEDEN

voor het basisonderwijs


Werkwijze

Stap voor stap ontdekken de kinderen hoe ze een game kunnen ontwikkelen. Dat kan met leskaarten en er is ruimte voor eigen inbreng en creativiteit. Bij de lessen staat het ontdekken van  de mogelijkheden van het programmeren en eigen vaardigheden voorop.  Kinderen zullen plezier beleven, zich verwonderen en verbazen.  Problemen die ze bij het programmeren tegenkomen, leren ze op te lossen door fouten te maken, door de zure appel heen te bijten en te overwinnen. Leren door samen te werken, elkaar te inspireren en gebruik te maken van hun creativiteit.


Structureren en ordenen: Een zeer belangrijke kwestie zegt juf prikkeldraad. Het blijft een punt van aandacht, dat de kinderen leren hun werk in een goede map met een juiste naam op te slaan. Het belang van vindbaarheid. Dat geldt ook binnen het programmeren zelf.

En zo leren ze spelenderwijs plannen, logisch denken, ruimtelijk inzicht, computational thinking, digitale vaardigheden en nog veel meer….


Aanbod


Met elke school bespreek ik hoe ik aan kan sluiten bij hun wensen. De lessen kunnen op zichzelf staan of passen in een project. Maatwerk is bij mij standaard.


Daarnaast ondersteun ik scholen en leerkrachten in ontwikkelen van een visie/ leerlijn op het gebied van digitaal geletterdheid


Boukje Heidema

Met mijn achtergrond als beeldend kunstenaar en programmeur-systeemanalist geef ik nu al een aantal jaren les. Dat doe ik zowel in mijn eigen atelier als op basisscholen. Mijn lessen sluiten aan op actuele ontwikkelingen in het onderwijs, zoals leerlijn programmeren, en 21e eeuwse vaardigheden.

Als programmeur-systemanalist heb ik ervaring in het geven van les. Voor bedrijven ontwikkelde en gaf ik cursussen voor gebruikers. Daarnaast ben ik afgestudeerd aan de Nieuwe Akademie Utrecht.



boukje.heidema@ziggo.nl

 

0343 511374 of 06 12369790