Opdrachten Scratch combi's


ONLINE PROGRAMMEERLESSEN: Programmeren Kaasje of Red de prinses (beide met uitbreidingen)


Op deze pagina vind je linkjes naar instructiefilmpjes


Onderaan vind je uitleg over hoe je een vraag stelt aan Boukje:

kijk ook op: 


FILMPJE met UITLEG ONLINE LESSEN EXPLORA GROEP456

FILMPJE met UITLEG ONLINE LESSEN EXPLORA GROEP 78

FILMPJE met UITLEG HOE JE EEN VRAAG STELT AAN BOUKJE



1 Beginnen met Scratch



2 Red de prinses: Uitleg van de code


UITBREIDINGEN VOOR RED DE PRINSES



3 Kaasje een platformspel



UITBREIDINGEN VOOR KAASJE






VRAGEN BIJ HET PROGRAMMEREN VAN JE SPEL


Je kunt in Scratch het commentaarblokje gebruiken. En me dan per mail laten weten dat je een vraag hebt die in je project staat: boukje.heidema@ziggo.nl

Of alleen mailen. Ik zal dan zo snel mogelijk antwoorden. Als het nodig is, kunnen we ook met elkaar online meeten (zoomen, google meet)


Wat zet je in de vraag:

  1. Wie stelt de vraag: Graag beide namen als je met iemand samenwerkt
  2. De naam van het project + naam van de handleiding/spel 
  3. De vraag


Als het een iets is dat niet werkt of als je niet weet hoe je iets moet programmeren,

geef je nog de volgende punten aan

  • Wat werk er al wel. 
  • Wat werkt er (nog) niet, Wat moet er  gebeuren en wanneer.
    • Bijv: Als speler munt raakt moet de munt verdwijnen, dat gebeurt niet. 
  • Welke sprite gaat het om
  • Als je op een pagina in de handleiding bent geef dan paginanummer
  • Wat heb je al geprogammeerd voor het deel dat nog niet werkt. 

k