Ontdekkingsreis


LES VOOR DE ONTDEKKINGSREIS: Programmeren Kaasje of Red de prinses 


Op deze pagina vind je linkjes naar instructiefilmpjes

Onderaan uitleg over hoe je een vraag stelt aan Boukje



Beginnen met Scratch

Aan de slag met Scratch


Kaasje een platformspel



Red de prinses: Uitleg van de code:


Uitbreidingen voor Red de prinses






VRAGEN BIJ HET PROGRAMMEREN VAN JE SPEL


Je kunt in Scratch het commentaarblokje gebruiken. En me dan per mail laten weten dat je een vraag hebt die in je project staat: boukje.heidema@ziggo.nl

Of alleen mailen


Wat zet je in de vraag:

  1. Wie stelt de vraag: Graag beide namen als je met iemand samenwerkt
  2. De naam van het project + naam van de handleiding/spel 
  3. De vraag


Als het een iets is dat niet werkt of als je niet weet hoe je iets moet programmeren,

geef je nog de volgende punten aan

  • Wat werk er al wel. 
  • Wat werkt er (nog) niet, Wat moet er  gebeuren en wanneer.
    • Bijv: Als speler munt raakt moet de munt verdwijnen, dat gebeurt niet. 
  • Welke sprite gaat het om
  • Als je op een pagina in de handleiding bent geef dan paginanummer
  • Wat heb je al geprogammeerd voor het deel dat nog niet werkt. 



Boukje Heidema

Schilder hedendaagse stadsgezichten

boukje.heidema@ziggo.nl


06 12369790

Lessen tekenen schilderen

en games programmeren