

In het boek programmeren voor kinderen vind je leuke games om te gaan maken. Hieronder vind je een lijst van de games, met een korte uitleg van het spel. En daarbij linkjes naar spelen (projecten) in scratch.
Hier de link naar de studio in Scratch waar alle games bij elkaar staan: STUDIO

Een link naar een LEEG SPEL. Dat betekent dat er in dit project alleen sprites en achtergronden zijn. En geen code. Je kunt dit spel remixen zodat je meteen de juiste sprites hebt

Link naar AF SPEL. Je kunt hier het spel spelen en kijken hoe het spel werkt.

In dit spel moet de speler (de vis) sterren ophalen en daarbij zorgen dat hij de sterren niet raakt
Een LEEG SPEL is er niet. De sprites kun je zelf in Scratch selecteren

Je bent de blauwe cirkel. Beweeg met de muis. Wees snel.
Probeer de groene vriend-cirkels te raken. Elke cirkel levert je 1 punt op.
Ontwijk de rode vijand-cirkels.Elke cirkel kost je 3 punten
Je wint als je 20 punten hebt. Je verliest bij -20 punten
AF SPEL
LEEG SPEL is er niet. De sprites kun je zelf in Scratch selecteren. Kies de bal met meerdere kleuren (uiterlijken)

Probeer de kazen op te eten door door het doolhof te lopen. Je moet daarbij de kevers ontwijken. Er komen er steeds meer

Lanceer de aap door op de spatiebalk te klikken. Hij moet over de boom springen met een boogje om de 3 bananen te vangen. Je kunt zelf bepalen in welke richting de aap springt en met welke snelheid.
LEEG SPEL is er niet. De sprites kun je zelf in Scratch selecteren.

De heks staat in het midden en wordt door de vleermuizen aangevallen. Deze komen van buiten naar binnen naar de heks toe. De heks kan op de vleermuizen schieten en zorgen dat ze niet wordt geraakt. Elke keer als ze geraakt wordt door de vleermuis ontploft ze en verliest ze een leven.
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Hier moet de hond over de balkjes springen en daarbij lekker hapjes scoren. Probeer alle levels te halen

De 2 auto's racen tegen elkaar over de gletsjer baan. Deze baan beweegt automatisch zodat het lijkt dat de auto's bewegen. De auto's kunnen bewegen en moeten ondertussen de ijsblokken vermijden en de diamanten verzamelen
Atelier Boukje
KvK-nummer: 83421726